poniedziałek, 28 marca 2016

" Odkryj w sobie dusze artysty"

Witam :) 

Do ostatniej chwili zastanawialam sie nad tym w jaki sposob mialabym przedstawic Wam idee dzisiejszego wpisu. Jak wszystkim wiadomo kobieta zmienna jest i momentami trudno jej jest opracowac ostateczna wersje opracowywanego planu. Natomiast i mi, po co prawda dlugiej burzy mozgow, udalo sie napisac nowy przeznaczony dla Was tekst.
Bedac aktywna uczennica mam zbt wiele obowiazkow i nie mam mozliwosci, aby kazdego dnia poswiecic chociazby  godzine tylko i wylacznie dla siebie. Ten stracony czas jestem w stanie nadrobic w trakcie ferii, podczas ktorych planuje kazdy dzien tak, abym mogla wykonac m.in. przypisane mi obowiazki domowe, zadania szkolne, pobyc z rodzina i co najwazniejsze spedzic chwile sam na sam. Kiedy to zapominam o szarej rzeczywistosci zycia w miescie i przenosze sie do miejsca, gdzie kroluje lenistwo, przyjemnosc, radosc.
Jesli chcecie poznac moje sprawdzone sposoby na zrelaksowanie sie zapraszam Was do dalszej lektury tego wpisu.

A gdyby tak przeniesc sie do innego swiata?

Myslisz, ze to niemozliwe. Jednak czlowiek jest w stanie tego dokonac, a jedynym przedmiotem, ktory pozwoli mu to zrobic jest wszystkim bardzo dobrze znana.... ksiazka. Z jej pomoca w jednej chwili stajemy sie popularna nastolatka zmagajaca sie z kryzysem w zwiazku, gwiazda wielkiego ekranu, diwa operowa, muza najwybitniejszego projektanka. Badz zaczynamy obserwowac swiat jak mezczyzna, ktory na skutek dlugow zostal pozbawiony wszystkiego- stracil prace, kochajaca rodzine, reputacje, dom i zostal zmuszony do przeniesienia sie na ulice. 
Dla mnie jako milosniczki ksiazek tzw. mola nie ma nic lepszego od wieczoru spedzonego w towarzystwie bohaterow opowiesci. Zasiadam wtedy wygodnie na kanapie, przykrywam sie kocykiem, zaopatrzona w kubek cieplej herbaty oraz kilka ulubionych ciasteczek i zatracam sie w lekturze. Mam dopiero 17 lat, ale juz udalo mi sie stworzyc moja domowa biblioteczke, co prawda liczaca niewielka ilosc dziel natomiast majacych ogromny wplyw na moj rozwoj. Pokazaly mi m.in. jak moge zachowac sie w roznych sytuacjach z zycia codziennego, jak panowac nad emocjami, wzbigacily zasob slownictwa oraz rozwinely wyobraznie. 
A historie, ktore z calego serca chcialabym Wam polecic to:  * " Zbrodnie Josefa Fritzla- Analiza faktow" - Stefanie Marsh i Bojan Pancevski, * " Dziennik bulimiczki" - Elisabeth Zoller i Brigitte Kolloch, * " Ostatnia piosenka"- Nicholas Sparks, * seria " Harry Potter"- J.K. Rowling, * seria " Menteuses"- Klamczuchy oraz dziela Andrzeja Pilipiuka takie jak- " Wampir z M-3" , " Kroniki Jakuba Wedrowycza".



W zakatku domowej kuchni 

Minelo szesc miesiecy od dnia kiedy to  postanowilam pomoc krzatajacej sie po kuchni przyjaciolce taty, ktora swoim pozytywnym nastawieniem zarazila mnie pasja do gotowania. Od tej chwili swoj wolny czas spedzam pomagajac w przygotowaniach posilkow na rozne okazje- rodzinne obiady, urodziny, spotkania ze znajomymi. Dzieki temu juz dzis znam kilka prostych, za to podbijajacych nasze kubki smakowe przepisow na miesa, salatki, zapiekanki, dania z makaronem.  Natomiast najwieksza przyjemnosc sprawia mi przygotowywanie slodkosci, precuzujac - pieczenie ciast. Bo nie ma nic lepszego od domowego sernika ( ze spodem herbatnikowym, na kruchym ciescie, z dodatkiem owocow badz polany czekolada), murzynka, makowca po japonsku, tiramisu, badz tradycyjnego biszkoptu przelozonego kremem z serkow mascarpone  rowniez w  towarzystwie owocow.



Babski wieczor


Uwielbiam o siebie i o swoje cialo. Zwracam bardzo duzo uwage na to jak wygladam: pielegnuje skore, bawie sie makijazem, kolorem na paznokciach, a od czasu do czasu przeprowadzam eksperymenty na moich wlosach. Dlatego jako trzeci sposob spedzania wolnego czasu proponuje Wam wlasnie babski wieczor. Jak wyglada to u mnie? Caly pielegnacyjny rytual zaczynam od dlugiego i cieplego prysznicu, podczas ktorego mam czas,aby zaaplikowac m.in. maseczke na wlosy,wykonac peeling twarzy, ciala, a raz na jakis czas rowniez i stop. Po tym dokladnie nawilzam skore- do tego calu polecam produkty z firmy Ziaja, Nivea oraz Perfecta ; i aplikuje produkty przeznaczone do pielegnacji wlosow. Po zrobieniu trwalej ondulacji moje kosmyki sa kaprysne i dbanie o nie wymaga wiecej czasu. Aby reszte wieczoru spedzic w milej atmosferze: ubieram sie w wygodny komplecik, zaopatruje sie w cos dobrego do jedzenia i zasiadam przed komputerem, na ktorym nadrabiam zaleglosci w ogladaniu filmikow na youtubie, slucham muzyki, szukam urodowych ciekawostek, czytam nowe wpisy na blogach badz rozmawiam ze znajomymi z Polski.
Tak spedzony wieczor sprawia, ze czuje sie niesamowicie, moje cialo jest zadbane, a sily zregenerowane.


Odkryj w sobie dusze artysty 

Nienawidze marnowac dnia spedzajac cenne godziny swojego czasu siedzac na kanapie i patrzac sie bez wiekszego celu w ekran telewizora badz komputera. Te minuty wole poswiecic na kreatywne prace takie jak- projekty DIY, tworzenie nowych wpisow na bloga, rysowanie.
Patrzac na te puste, przez to smutne sciany swojego pokoju postanowilam nadac im charakteru i zdecydowalam sie stworzyc kolaz ze zdjec, ktore przedstawiaja mnie i moja rodzine, podczas roznych uroczystosci/ scen z zycia codziennego. A cala kompozycje umiescilam w ramce, ktorej zycie rozpoczelo sie kilkadziesiat dobrych lat temu.

Praca przy nowych wpisach, ktore staram sie dodawac tutaj regularnie, trwa kilka dni. Na poczatku caly tekst pisze na osobnych kartkach z bloku, po czym po sprawdzeniu jego poprawnosci stylistycznej przepisuje go na strone. Nastepnie praca nad zdjeciami, ktore maja pasowac do tematu nowego wpisu oraz ladnie sie prezentowac. Po tym zostaje juz tylko lekka obrobka, dodanie ich i mozemy publikowac post.




Na zakonczenie male przypomnienie. Kazdego dnia mozecie skontaktowac sie ze mna za pomoca: facebooka, e-mail: magdalena.stozynska99@gmail.com, dodac do znajomych na snapchacie: maagdaalenkaa99 oraz zaobserwowac na instagramie: magdastozynska.

Dajcie znac w komentarzach co sadzicie o dzisiejszym wpisie, ktory dla Was przygotowalam, a przy tym czekam na odpowiedz na pytanie:

             A jak wy spedzacie swoj wolny czas ?



11 komentarzy:

  1. Setny post
    Piszesz bardzo fajnie!
    Zostaje na dłużej
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja swój wolny czas spędzam albo przy serialach albo wychodzę robić zdjęcia :)
    pineapplealexxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też tak jak Ty, uwielbiam czytać, ale jeszcze bardziej kocham kolorować. Strasznie mnie to wciągnęło i chyba...uzależniło :)
    Obserwuję :)
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie napisane.Swój czas spędzam bardzo aktywnie,ćwiczę yogę, bardzo dużo czytam, pisze, biegam. Uwielbiam gotować,wymyślam coraz nowsze przepisy.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak powiedział koś bardzo mądry ''Książka to klucz... A Ty.. które drzwi otworzysz?'' Bardzo lubię czytać nowości ale też straszę wydania nawet przed wojenne. Ciekawie piszesz! :) Serdecznie pozdrawiam! Obserwuję !Zapraszam do mnie!

    http://blueroyallife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Babski wieczór to jest to! Uwielbiam ;3
    Świetnie piszesz kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój wolny czas zazwyczaj spędzam z książką w ręku i czasem wykorzystuję na napisanie opowiadania :) Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Spójny i ciekawy post- tego szukam! :D
    Moim ideałem ucieczki z tego świata jest oczywiście ciekawa i baaaardzo długa książka ;)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    duusiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ucieczka od codzienności? Często piszę... Lubię wymyślać swój świat! Świetny post.
    outdisurb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post :)
    Właśnie szukam czegoś do czytania, może skorzystam z czegoś, co polecasz.
    Jeśli chodzi o mój wolny czas, to najczęściej słucham muzyki, przeglądam blogi, jakiś film oglądam, albo właśnie jakąś książkę czytam :)
    La-karolla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny blog!
    Co do książek to też uwielbiam czytać, jednak nie ma zbyt dużo właśnie wolnego czasu na takową przyjemność. Studiuję turystykę, mam też konia i prywatną stajnię pod domem więc w wolnym czasie w większości albo trenuję (jestem czynnym zawodnikiem w skokach przez przeszkody) albo na dłuższych 'przerwach' poświęcam się pasji jaką jest podróżowanie. W Belgii jeszcze nie byłam, ale mam w planach na stopa się tam wybrać (ostatnio preferuję taką formę zwiedzania bo nie dość że to najtańsza opcja to jeszcze mega przygoda) :D
    Jeśli lubisz podróżować to zapraszam na swojego bloga, jeśli nie to... Kto wie? Może obudzę w Tobie chęć poznawania świata?:)
    http://bedziesz-miedzy-gwiazdami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń